dijous, 10 de març del 2016

PRESENTACIÓ AL CONGRÉS DE CIÈNCIA - MARTORELL 2016

CONGRÉS DE CIÈNCIA 2016 on PhotoPeach

EXPERIMENTEM AMB ELS ALIMENTS


Què volem saber?

L’objectiu d’aquest projecte interdisciplinar és elaborar experiments senzills sobre els aliments. El tema de l’any de l’escola és l’alimentació saludable (Viure bé, per créixer bé) i el grup d’amics de P5 i de 6è volem endinsar-nos en el món de química i veure la relació que té aquesta i l’alimentació.


Com ho hem fet?

El desenvolupament del nostre treball comporta diferents fases:

a. Recerca d’experiments. Amb l’ajuda de pares, llibres i el món digital hem cercat experiments on el protagonista sigui els aliments. Cada alumne/a ha explicat a la resta de companys de classe l’experiment que ha buscat i els més sorprenents els hem decidit dur a la pràctica en properes sessions.

   
b. Formulació de l’objectiu i elaboració d’hipòtesis. Primer de tot hem parlat entre tots els companys de classe la finalitat de cada experiment i hem redactat un objectiu clar i senzill. Seguidament hem recollit les idees prèvies que té l’alumnat sobre cada experiment. A continuació, hem consensuat una hipòtesis del que creiem que passarà.

c. Preparació de l’experiència. Els més petits en gran grup i els més grans en petits grups cooperatius hem pensat i escrit els passos a seguir.  Seguidament hem cercat els materials necessaris per dur a terme l’experiment.

d. Fase d’experimentació. Arriba la part més motivadora  i engrescadora de l’activitat; dur a terme l’experiència i verificar si la nostra hipòtesi inicial és certa.

e. Recerca d’informació. En petit grup hem buscat informació relacionada amb l’experiment per poder arribar a una conclusió.

f. Extracció de conclusions. Amb tota la informació recollida i treballada, hem elaborat les conclusions per verificar les nostres hipòtesis.

g. Preparació de l’exposició oral. Entre tots hem elaborat un Power Point on es resumeixen els experiments que més ens han agradat. Aquest suport visual serà exposat a la resta d’alumnes de l’escola i al 3r Congrés de Ciència a l’Escola.




Conclusions

Els alumnes han valorat molt positivament l’experiència de poder aprendre aspectes relacionats amb el món de la química realitzant experiments relacionats amb el tema de l’any de l’escola. Els ha agradat utlitzar una metodologia dinàmica, participativa i manipulativa. També els ha motivat molt haver d’exposar aquest treball davant la resta de l’escola i al 3r Congrés de Ciència.


  
Fonts documentals






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada